maandag 30 mei 2011

Orlandooooooohhh

Daar zijn we weer...

We hebben 2 heerlijke dagen doorgebracht aan het op 1 na mooiste strand van de USA: Siesta Keys in Sarasota!

Wat een kleurtjes...

Na een prettig ritje langs de westkust van Florida (Golf van Mexico) komen we aan in Sarasota. Een super mooi wit strand met een fantastisch mooie heldere turquoise zee. Het zand is hier zo fijn dat het in een zandlopertje zou kunnen. Ook worden wij gewaarschuwd middels borden aan het strand dat hier schildpadden leven. En ja hoor, een korte wandeling door het duin naar het strand en daar "rent" er 1 over het pad: een heuse echte turtle! In Nederland zou hiervoor door middel van rechtzaken en inspraakprocedures het hele strand afgesloten worden maar hier wordt netjes aan de strandgangers gevraagd met de beestjes rekening te houden.

Ook is er aan het strand een vogel die eieren legt in het zand. Dan komt er een vogelbeschermster en die paalt het broedgebied af zodat diezelfde strandganger er netjes omheen kan lopen. En die Amerikanen zijn inderdaad zo netjes dat dit probleemloos wordt geaccepteerd.

Het was trouwens gloeiend heet hier, ik denk dat het tegen de 40 graden liep. Gelukkig konden we een leuk studiootje bemachtigen voor niet al teveel geld. Heerlijke airco, zonder dat is niet te doen. Wel vreemd dat er op dit mooie strand geen bedjes en parasolletjes worden verhuurd. Dat maakt ons bezoek een stuk korter. Na een half uurtje zijn we al zo rood als een kreeft, terwijl we in Miami ook al aardig aangebrand waren. Gelukkig brengt het water (30 graden) een heerlijke "verkoeling".

Mijn waternimf...

Zie mijn zwembroek, geheel in de stijl van de zee en de lucht!

Maar goed, aan deze heerlijke ontspanning komt een eind en zo verhuisden we naar Orlando.

Even een opmerking tussendoor: hier mag op het strand niet gerookt worden....JOEPIEEEE!

Please, nu nog in Nederland!
Van onze lieve collega Liz kregen we de beschikking over haar villa in het Marriott Hotel te Orlando! Wat een luxe, een waar appartement met keuken, jacuzzi, wasautomaat, droger, vaatwasser, een bed van 3x3 en zelfs stoffer en blik. Heerlijk om op deze plek en op deze manier bij te komen van de afgelopen 3 weken. We kijken vanaf ons balkon op het zwembad (met sauna!!!!) en 's avonds zien we in de verte het vuurwerk van Disney, Epcot, Waterworld etc. Overigens dachten we gisteravond dat iemand aan het bbq-en was maar er schijnen hier in de buurt bosbranden te zijn. Vandaag zagen we inderdaad een hele wolk hangen in de verte. Afgezien van de geur hebben we er geen last van.
Deze villa geeft ons ook weer de kans om "gewoon" te ontbijten en te avondeten. Inkie is namelijk al aardig aangekomen en ik..... nog meer:((
Jaja, die hamburgertjes, pizza's, pancakes, steaks, enz. gaan je niet in je kouwe kleertjes zitten. En al die lekkere biertjes al helemaal niet. Maar goed, ik heb de fitness ontdekt, 's morgens weer gezond ontbijten en zo kunnen we er weer tegen aan.

We blijven hier tot vrijdag en de planning is dat we nog naar Epcot Centre, Celebration en Cape Canaveral gaan, maar daarover later meer.

giannini zei

haha die foto van "free smoking beach" gelijk mijn lieve moedertje voelde zich aangesproken haha
aahh maar echt ing en mau die foto's zo super !! echt super mooi om te zien toch wel een beetje jaloers hoor :$
en voor al als je hier in dat kleine kikkerlandje zit haha
nou lieve schatjes nog heel veel plezier en kijk uit dikke kus van je nieen en yooo (L)