dinsdag 14 juni 2011

Toronto, laatste dag...

Toronto, dag 3.
Vandaag gaan we de stad in. We hebben een hele dag om wederom leuke dingetjes van Toronto te ontdekken.
We beginnen de dag met een heerlijk ontbijt in onze eerlijk verdiende Lounge Club!

Het is toch wel een luxe om een goed en gezond ontbijt te mogen nuttigen op de 43ste verdieping, aan het raam natuurlijk. En gratis!!! Overigens is een goed ontbijt hard nodig want gisteren kwamen we weer terecht in BeerBistro. De ober herkende ons nog van de avond daarvoor en kregen gelijk een drankje aangeboden! Kwam dat door de fooi, de rekening of omdat we gewoon onwijs leuke mensen zijn. Maakt niet uit, was een leuke attentie. Verras de gast!

We besluiten om een tripje naar de Toronto Islands te maken.

Go Leontien, go!

Voor de kust van Toronto ligt een eilandengroep en we hadden al gehoord dat dit een bezoek waard is. Nou, het is zondag vandaag, we staan voor de ferry naar de Islands en we zijn niet de enigen. Duizenden mensen met koelboxen, stoeltjes, tassen en fietsen besluiten om een dagje uit te maken. We trekken de conclusie dat de Islands het ideale zondag-uitje is.

Na een kleine 20 minuutjes op de ferry, met een fantastisch uitzicht op de skyline van Toronto, meren we aan.

We wandelen naar de andere kant van het eiland (het is niet zo groot, hoor) waar we een fiets huren. We fietsen een stuk langs het water, Ontario Lake, en komen dan bij een eilandje met allemaal hele grappige huisjes.

Deze huisjes waren bedoeld voor de soldaten die terugkwamen uit Europa na WWII. Op dat moment wisten ze waarschijnlijk niet dat deze huisjes nu heel erg waardevol zijn. Ze liggen tussen de bossen en hebben een heerlijk uitzicht op de skyline of op Ontario Lake. Het is net een vakantiepark maar dan heel erg romantisch en uniek.
Na een ontspannende fietstocht is het weer tijd voor een lunch.
Terug op de boot zien we CN Tower wederom, daar ontkom je niet aan. Aangezien we een hele hoop enthousiaste meningen hebben gehoord over deze grote Euromast gaan we hem toch bezichtigen.
Een paar feitjes: Deze toren is in eerste instantie gebouwd als communicatie toren maar men besloot als snel er een toeristische attractie van te maken. Goed idee! Het observatiepunt is lang het hoogste ter wereld gebleven, het is nu het op 1 na hoogste. Het ligt op 447 meter hoogte en dat is aardig hoog!

Go Jays, go!
Het heeft een glazen vloer en biedt een onwijs gaaf gezicht op een honkbalwedstrijd die net werd gespeeld in het stadion onder ons. Natuurlijk hebben we ons over laten halen voor een errug toeristische foto, die toch wel heel leuk is geworden.

Na dit bezoek maken we een wandeling door de wijk (we bezoeken een oude trein remise) en dan is het alweer tijd voor een appetizer. Onze aardige check-in boy had als tip gegeven restaurant KitKat. Het klonk ondeugend maar dat was het niet. Het eten was wel weer heel erg lekker. Wederom Italiaans, daar krijgen we geen genoeg van. Ing aan de prosecco, jaja.
Maar goed, ook deze dag loopt ten einde en op het moment dat ik dit schrijf zitten we in de bus naar Niagara Falls. Daarover later. Ik besef nu ook dat we de laatste week van onze vakantie ingaanL !
Morgen vliegen we naar New York waar we zo’n 7 dagen verblijven. Maar eerst de Falls, ben benieuwd, we hebben er weer erg veel zin an.
Tot laterrr.

Anita zei

Van die Toronto Islands had ik nog niet gehoord, de omgeving ziet er erg mooi uit. Leuk die foto's in de CN tower. Toen wij er dus waren verdween de deur voor ons gezicht in de lift en werd dus een glazen deur, ik voel het nog in mijn buik.
Gaaf heh die glazen vloer.
De watervallen zijn erg leuk om te zien maar ik vond het in Niagara Falls wel één kermis. Niagara on the Lake is wel gezellig.